uzaktan eğitim gamification

Uzaktan Eğitsel Oyunlar: Goosechase

“Öncelikle eğitsel oyun, ya da oyunlaştırma nedir?” Bundan bahsedelim. Oyunlaştırma, öğrencileri motive etmek için oyunu eğitime entegre etmektir diyebiliriz. Oyunlaştırma, verilen dersi eğlenceli hâle getirerek, öğrencilerin ilgisini daha çok çeker ve öğrenmeyi sürdürmeyi kolaylaştırır

Günümüzde birçok insan oyunlara gönüllü olarak birçok saat harcıyor. Öyle ki bazı uygulamalar iş yerlerinde de oyunlaştırmaya olanak sağlıyor. Çünkü oyunlar, yetişkin veya çocuk olsun herkesi anında motive edecek bir güce sahip.

Sınıfta oyunlaştırma için birçok fikir ve birçok yenilikçi uygulama öğretmenler tarafından biliniyor ve uygulanıyor. Uygulamalardan en ünlüsü Kahoot! veya Socrative gibileri sınıf içinde oyunlaştırma yapmanızı çok kolay hâle getiriyor. Hatta öğrencilere rakamlar ve sayılar ile puan vermek yerine bir oyun rozeti vermenin daha ilgi çekici olduğunu savunanlar da mevcut.

Pekiyi eğitimi oyunlaştırma sadece sınıf içerisinde mi yapılıyor? COVID-19 yüzünden zorunlu hâle gelen uzaktan eğitimde de oyunlaştırma mümkün mü? Bu yazıda uzaktan verdiğiniz dersleri oyunlaştırmanın bir yolundan bahsedeceğiz: Goosechase.

uzaktan eğitim oyunlar
Öğrencilerin En Çok İlgisini Çeken Şeylerden Biri: Oyunlar.

Goosechase Nedir?

Goosechase basit olarak bir oyunlaştırma uygulamasıdır ve tamamen ücretsizdir. Diğer uygulamalardan farklı olarak, Goosechase’i oynatmanız için sınıfta olmanıza gerek yok. Goosechase’e girdiğiniz görevleri bütün sınıf, gruplara ayrılarak yapmaya çalışacak, bunları yaparken istediğiniz görevleri videolar veya fotoğraf çekerek kanıtlayacak, ya da kısa cevaplar ile doğru yanıtları vermeye çalışacaklar. Evinizden hazırladığınız eğlenceli görevleri, öğrenciler evlerinden tamamlayabilir!

Goosechase ne tür görevler sunuyor?

  1. Hazine Avı: Öğrenciler belirlenen noktaya gidip, gruplara ayrılıp belirlediğiniz bir görevi tamamlamaya çalışabilir.
  2. Video çekme: Öğrenciler, dersiniz ile ilgili bir tekerlemeyi, şiiri, bilgiyi veya tamamen sizin belirlediğiniz bir şeyi video kanıtı ile sunabilir.
  3. Fotoğraf çekme: Öğrenciler fotoğraf kanıtıyla sizin belirlediğiniz bir görevi yerine getirmeye çalışabilir.
  4. Yazı Yazma: Öğrenciler dersiniz ile ilgili verdiğiniz bir ödevi yazı ile teslim edebilir.

Bunların en eğlenceli yanı ise, öğrencilerin kendi akıllı telefonları ile yarışıyor olmasıdır. Goosechase, öğrencileri gruplara koymanızı sağlar. Bu yüzden öğrenciler işbirlikli bir şekilde eğlenceli görevleri yerine getirmelidir, bu da tüm oyunlar gibi bunu da daha rekâbetçi ve eğlenceli yapıyor! Öğrenciler için aşağıdaki adımlar özet niteliğinde diyebiliriz:

  1. Oyuna katıl
  2. Öğretmenin istediği görevleri yerine getir
  3. Rakiplerini takip et
  4. Kazan!

Arayüz İngilizce olduğu için hazır birçok İngilizce soru bulunmaktadır, eğer İngilizce öğretmeniyseniz, bunlardan yararlanabilirsiniz. Fakat Türkçe dersler veriyorsanız soruları sizin yazmanız gerekecektir. Dahası, eğer isterseniz, bazı gruplara elle puan verebilir, ya da onlardan puan alabiirsiniz.

Goosechase’i nasıl kullanacağınız ve ne tür görevler vereceğiniz tamamen sizin yaratıcılığınıza kalmış. Örneğin onlardan 20 saniye boyunca ellerini sabunla yıkamalarını ve bunu video ile kanıtlamalarını isteyebilirsiniz!

Bütün güncellemeleri duyun

mail ağımıza katılın

Goosechase'i Nasıl Kullanabilirim?

Öncelikle eğer videoyu izleyerek anlamak isterseniz, aşağıdaki 3 dakikalık videoda Goosechase’i kullanmanın temel yollarından bahsettik.

Her uygulama gibi buna da kayıt olarak başlıyoruz. Daha sonra kanalımıza bir resim ve ad vermemiz gerekiyor. Bu sizin sınıfınızın takma adı veya simgesi vb. olabilir.

Daha sonra karşımıza aşağıdaki gibi bir arayüz çıkıyor:

goosechase arayüzü

Şimdi bu arayüzü tek tek inceleyelim:

Game Info:

Oyununuzun adı ve açıklaması. Aslında bunu Türkçeye “kanal” diye çevirsek daha mantıklı olabilir diye düşünüyorum. Öğrencilerin dahil olacağı oda da diyebiliriz. Genellikle sınıfın adı, simgesi, açıklaması gibi şeyler yer alıyor.

Missions:

Burası önemli bir sekme çünkü buradan görevleri tayin ediyoruz. “Add Mission to List” düğmesi ile listeye yeni bir görev ekleyebiliriz, eğer İngilizce bir ders anlatıyorsak “Mission Banks” sekmesini kullanabiliriz. Aşağıda benim 4. Sınıf Fen Bilgisi Besinlerimiz ünitesi için hazırladığım örnek görevler yer alıyor:

goosechase görevler

Görev tayin etmek tamamen öğretmenin yaratıcılığına kalmış bir şey.

Game Script:

Oyunun akışını kontrol edebileceğiniz sekmedir. Burası, GooseChase’i kullanmayı biraz daha çözdükten sonra oyuna farklı özellikler ekleyebileceğiniz bir sekmedir. Başlangıç düzeyi için burayı geçebilirsiniz.

Participants:

Bu sekme, oyunu kontrol etmek için önemli olabilir. Adından da anlaşılacağı üzere katılımcıları yönettiğiniz panel burasıdır. “Individual Players” seçeneğine tıklayarak öğrencilerin tek başına tamamlaması gerektiğini seçebilir, ya da “Teams” seçeneği ile onları takımlara bölebilirsiniz. Eğer grupları siz organize etmek istiyorsanız, “Pre-Create Teams” bölümünü kullanın. Oyunun katılımcıları takımlara dağıtmasını istiyorsanız burayı boş bırakın. Ya da öğrencilerin kendi gruplarını oluşturmasını istiyorsanız “Allow students to create their own teams” seçeneğini işaretleyin.
Oyuna davet etmek için “Send Invites” tuşu ile tek tek elle öğrencilerin mailini girebilirsiniz ya da daha hızı davet etmek istiyorsanız sol alt köşede bulunan “Game Code”u öğrencilere yollayabilirsiniz.

Start and Stop:

Bu sekmede, oyunun ne kadar süreceğini belirlemeniz gerekmektedir. Oyun, siz başlatmadıkça başlamayacaktır. “Duration” ayarı ile, oyun başladıktan sonra ne kadar sürecek, bunu belirliyorsunuz; bu bir gün de olabilir, bir hafta da olabilir. Öğrenciler oyun başlamadan ve oyun bittikten sonra görevlerini gönderemez.

Activity Feed:

Öğrencilerin oyun boyunca yaptığı her hareket burada gözükür. Eğer sınıf olarak Twitter kullanıyorsanız sağdaki “hashtag” düğmesini kullanabilirsiniz.

Leaderboard:

Bu sekmede katılımcıların sırasını görebilirsiniz. “Send Message” tuşu işe belirli bir gruba mesaj gönderebilir, “Manuall Adjust Scores” düğmesi ile bir gruba elle puan verebilir, “Remove a Team” tuşu ile bir takımı diskalifiye edebilirsiniz.

Submissions Hub:

Bu sekmede ise öğrencilerin gönderdiği görevleri daha organize bir şekilde görebilmeniz için görevleri sıralayabilir ve inceleyebilirsiniz.

Sonuç Olarak...

GooseChase, sınıfta yapılan bir oyunlaştırma etkinliğinden çok da farklı değil aslında. Dersiniz ile ilgili bir oyun yaratıp öğrencilerin eğlenceli bir rekabet içinde öğrenme sürecini tamamlamasını sağlamak sizin elinizde. Ne tür görevler vereceğiniz tamamen sizin yaratıcılığınıza kalmış. Uzaktan eğitimin bir gereklilik olduğu şu günlerde çok işinize yarayacaktır diye düşünüyorum.

Gönderiyi Paylaş

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on email

Yorum yapmak için üye olmaya gerek yok. Bu konu hakkında düşündükleriniz ile aşağıda bir tartışma başlatabilirsiniz.

Abone ol
Bildir
guest
0 Yorum
Metin içi dönütler
Tüm yorumları göster

Diğer Yazılarımızı da Beğenebilirsiniz

Patreon hesabımıza üye olarak gelişmemize katkıda bulunabilirsiniz.

Kendi yazılarınızı ve ders planlarınızı Pratik Öğretmen'de yayınlamak ister misiniz?

Bizi Sosyal Medyadan Takip Edin

0
Düşüncelerinizi duymak isteriz, lütfen yorum yapın.x
()
x