Patreon hesabımıza üye olarak gelişmemize katkıda bulunabilirsiniz.
Kendi Ders Planınızı Pratik Öğretmende Yayınlamak İster Misiniz?

Başlıklar

Kodlama “Uygulama Yazımı” Ders Planı

Bu dersi beğendiyseniz tıklayın!
2+
Bu ders planı ile öğrenciler uygulama yazma alanına adım atacak. Google’ın sağladığı ücretsiz App Inventor programı ile öğrencilere rehberlik edin.

Ders Hakkında Bilgiler

Öğrenciler,

  • App Inventor uygulaması ile bir uygulamayı açar, günceller ve test eder.
  • App Inventor uygulamasının Tasarım ve Blok Düzenleyici bölümlerini bilir.
  • Uygulamanın davranışını ve görünüşünü, kod bloklarını ve parçalarını kullanarak değiştirir.
  • Bir projeyi test eder ve hatalarını bulur.

Buluş Yoluyla Öğretim Stratejisi

Bilgisayar Destekli Öğretim Yöntemi

  • Bilgisayar
  • Cep telefonu veya tablet
  • İnternet bağlantısı
  • AI Companion uygulaması
  • Öğrenci rehberi (her bir öğrenci için)

App Inventor programı İngilizce olduğu için ders boyunca açıklama yapılabilir.

Öğrenci rehberinin her bir öğrenciye ulaştırılması gerekmektedir. Bunu öğrencilere mail olarak atabilir ya da dersten önce (tercîhen renkli) çıktı alıp verilebilir.

MIT APP INVENTOR Öğretim Materyalleri
Öğrencilerin kodlama terimleri ile aşina olması gerekmektedir. Ayrıca kodlama ile ilgili bazı terimsel ifadeleri (layout, blocks vs.) bilmeleri gerekmektedir.

Ders Planı

Derse Hazırlık (5 Dakika)

Bu böümde öğrencilere App Inventor’u tanıtın. App Inventor programının blok tabanlı bir kodlama programı olduğundan bahsedin. 

Bu program ile birlikte akıllı telefonlar ve tabletlerde çalışabilen uygulamalar yapıldığını öğrencilerin anlaması gerekmektedir. Bunu için Materyaller bölümündeki yardımcı videoyu izletebilirsiniz.

Göster

Ana Etkinlik (15 Dakika)

Her şeyden önce öğrencilerin App Inventor programına güvenli bir şekilde giriş ve çıkış yapmayı bilmeleri gerekmektedir. Bunun için bu bağlantıdaki videoyu göstermek isteyebilirsiniz.  Daha sonra öğrencilerin aşağıdaki adımları izlemelerini sağlayın:

  1. Tarayıcıdan MIT App Inventor 2 sitesine giriş yapın.
    http://appinventor.mit.edu
  2. Sonra, sol üstteki “Create apps!” düğmesine basın. Ya da direkt olarak aşağıdaki bağlantıdan buraya ulaşın:
    http://ai2.appinventor.mit.edu
  3. Eğer bir Google hesabınız varsa onunla giriş yapın, eğer yoksa bir Google hesabı oluşturarak programa girin. Hemen ardından “Terms of Service” ekranının altındaki “I accept the terms of service” düğmesine tıklayın.
  4. Eğer pop-up ekranları gelirse, onları “Close” tuşu ile kapatabilirsiniz.
  5. “Designer” sekmesinin aşağıdaki parçalarını öğrencilere tanıtın:
    • Palette: bu bölümde öğrenciler farklı bileşenler kullanabilir. Palette sekmelerini (Layout, Media, Social vs.) kullanarak öğrencilere uygulamaya eklenebilecek birçok özelliği tanıtın.
    • Viewer: bu bölümde öğrenciler uygulamaya bileşen sürükleyip bırakabilir.
      NOT: her bırakılan bileşen dikey olacaktır.
    • Components: öğrenciler bu bölümde uygulamada hâlihazırda bulunan bileşenleri görebilir. Eğer isterlerse bileşenlerin adlarını değiştirebilirler.
    • Properties: bu bölümde öğrenciler seçili olan bileşenin özelliklerini değiştirebilir. Renk ve yazı boyutu gibi özellikler değiştirilebilir.

      app inventor arayüzü

  6. Blok Düzenleyicisine geçmek için sağ üstteki “Blocks” düğmesine tıklayın. Blok düzenleyicisinin iki ana özelliğini tanıtın:
    1. Sekmeler
      1. built-in
      2. bileşenler
    2. Blocks Viewerapp inventor blok arayüzü
Göster

İkinci Etkinlik (10 Dakika)

Öğrencilere bu adresteki projeyi projelerine aktarmalarını söyleyin.
(Bunu dersten önce bilgisayarlarda hazır etmek isteyebilirsiniz)

Öğrencilere şu adımları açıklayın:

  1. Sol üstte bulunan “My Projects” tuşunun üzerine gelip “Import project (.aia) from my computer” düğmesine tıklayın. Bir “Dosya seçin” ekranı çıkacaktır.
  2. “Dosya seç” tuşuna tıkladıktan sonra bilgisayarda bulunan TwoButtonGame.aia dosyasını seçin.
  3. “Tamam” tuşuna tıklayarak aktarma işlemini tamamlayın.

Öğrencilere “otomatik kayıt etme” özelliğinin bulunduğunu hatırlatın. Ayrıca App Inventor’un başlıca dosya türlerini (aia, apk) tanıtın.

Öğrencilerin bu adımda tablete veya akıllı telefona ihtiyacı vardır. Onlara, MIT AI2 Companion uygulaması ile eşzamanlı olarak hata kontrolü yapmaları gerektiğini hatırlatın. Bu yüzden öğrencilerin akıllı telefonlarında veya tabletlerin bu uygulamanın bulunması gerekmektedir.

MIT AI2 Companion uygulamasını bağlamak için sol üstte bulunan “Connect” tuşunun üzerine gelin ve AI Companion düğmesine tıklayın. Bir QR kod ekrana gelecektir.

Telefon veya akıllı telefonlarda açılan uygulamada bulunan “scan QR code” tuşu ile birlikte ekrana gelen kodu tarayın. app inventor companion app qr code

Göster

İzleme Etkinlikleri (15 Dakika)

Öğrencilerden Materyaller bölümünde bulunan Two Button Oyunu Rehberini kullanarak oyunu değiştirmelerini söyleyin.

Son olarak, dersten sonra App Inventor uygulamasından çıkış yapmaları gerektiğini söyleyin.

Göster

Ders Materyalleri

> App Inventor Tanıtım Videosu

App Inventor dersine giriş yapmak için bu videoyu kullanabilirsiniz. Video İngilizcedir.

Bu öğrenci rehberini  PDF olarak indirmek için tıklayın.

Tartışma

Abone ol
Bildir
guest
0 Yorum
Metin içi dönütler
Tüm yorumları göster

Ders planında bir hata mı fark ettiniz? Lütfen yorumlar bölümüne yazınız.

Patreon hesabımıza üye olarak gelişmemize katkıda bulunabilirsiniz.
Bu Ders Planını Paylaşın:
Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on whatsapp
WhatsApp
Creative Commons Lisansı
Bu eser Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır. Başka bir platformda izinsiz yayınlanması yasaktır.
Kerem NAYMAN
Hazırlayan
Kerem NAYMAN

Diğer Ders Planlarına da Göz Atın

Eğitim ile İlgili Yazılarımızı da Yararlı Bulabilirsiniz

Kendi Ders Planınızı Pratik Öğretmende Yayınlamak İster Misiniz?
0
Düşüncelerinizi duymak isteriz, lütfen yorum yapın.x
()
x