Patreon hesabımıza üye olarak gelişmemize katkıda bulunabilirsiniz.
Kendi Ders Planınızı Pratik Öğretmende Yayınlamak İster Misiniz?

Başlıklar

Kodlama “Yazılım Geliştirme” 7. Ders

Bu dersi beğendiyseniz tıklayın!
0
App Inventor uygulama geliştirme derslerinin 2. ünitesinin son ders planı. Detaylıca açıklanmış ve çoktan seçmeli sorular eklenmiştir.

Ders Hakkında Bilgiler

Öğrenciler bu dersin sonunda;

  1. Uygulamalarını geliştirir.
  2. AI2 Companion uygulaması ile uygulamayı test eder ve hataları ayıklar.
  3. Çalışmalarını arkadaşları ile paylaşır.

Buluş Yoluyla Öğretim Stratejisi

Bilgisayar Destekli Öğretim Yöntemi

  • Bilgisayar
  • Cep telefonu veya tablet
  • İnternet bağlantısı
MIT APP INVENTOR Öğretim Materyalleri
Öğrencilerin bir önceki dersi işlemiş olmaları gerekmektedir. Lütfen ders listesinden kontrol ediniz.

Ders Planı

Derse Hazırlık (5 Dakika)

Şu ana kadar ne başarıldığından bahsedin. 

Procedure’ün ve yararlarının ne olduğunu sınıfa sorun ve tartışın.

Öğrenciler eğer tamamlamadıysa bu adımda uygulamalarını tamamlayabilir ya da gerekiyorsa notlar alabilir.

Göster

Ana Etkinlik (30 Dakika)

Eğer bitirmedilerse uygulamalarını bitirirler. Aşağıdaki önerilere göre uygulamalarını yeniden düzenlerler:

  • Tuşları siyah beyaz yapın. Böylece daha çok piyanoyu andıracaktır.
  • Bir SoundRecorder ekleyin. Müziğinizi kaydedebilirsiniz.
  • Media dosyasında (4. Derste dağıtılmıştı.) bulunan sharp (keskin) notalar da piyanoya eklenebilir.
  • Başka ne ekleyebilirsiniz?
Göster

İkinci Etkinlik (5 Dakika Opsiyonel Etkinlik)

Opsiyonel bir etkinlik olarak aşağıdaki soruları sorabilirsiniz:

1-) Eğer Player1, 30 saniyelik bir doğum günü şarkısı (HappyBirthdaySong) oynatıyorsa, aşağıdaki bloklara göre, Button1’e basıp, 1 saniye sonra Button2’ye bastığınızda ne olur?

Cevap: (Player1 doğum günü şarkısını oynatır, Button2’ye basıldığında, şarkı durur ve tekrar başlar.)

2-) Aşğıdaki bloklara göre; AnimalLabel.Text boş başlıyorsa, Button1’e basıldığı hemen ardından Button2’ye basıldığı zaman AnimalLabel’daki yazı ne olacaktır?

blank

Cevap: (cow, pig)

3-) Aşağıdaki bloklara göre Button1’e basıldıktan sonra Button2’ye basılırsa ne olur?

blank

Cevap: Button1’deki yazı 5’e dönüşür, Button2’deki yazı 9’a dönüşür.

Göster

İzleme Etkinlikleri (10 Dakika)

Yeni özellik ekleyen öğrenciler uygulamalarını sınıf ile paylaşır.

Göster

Tartışma

Abone ol
Bildir
guest
0 Yorum
Metin içi dönütler
Tüm yorumları göster

Ders planında bir hata mı fark ettiniz? Lütfen yorumlar bölümüne yazınız.

Patreon hesabımıza üye olarak gelişmemize katkıda bulunabilirsiniz.
Bu Ders Planını Paylaşın:
Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on whatsapp
WhatsApp
Creative Commons Lisansı
Bu eser Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır. Başka bir platformda izinsiz yayınlanması yasaktır.
Kerem NAYMAN
Hazırlayan
Kerem NAYMAN

Diğer Ders Planlarına da Göz Atın

Eğitim ile İlgili Yazılarımızı da Yararlı Bulabilirsiniz

Kendi Ders Planınızı Pratik Öğretmende Yayınlamak İster Misiniz?
0
Düşüncelerinizi duymak isteriz, lütfen yorum yapın.x
()
x