Patreon hesabımıza üye olarak gelişmemize katkıda bulunabilirsiniz.
Kendi Ders Planınızı Pratik Öğretmende Yayınlamak İster Misiniz?

Başlıklar

Kodlama “Uygulama Geliştirme” 5. Ders

Bu dersi beğendiyseniz tıklayın!
0
app inventor ile uygulama geliştirme
App Inventor ile yazılım geliştirme derslerinin 5.si olan bu derste öğrenciler “Procedure” işleviyle tanışacak.

Ders Hakkında Bilgiler

Öğrenciler:

  1. Bir uygulamada nota çalmak için buton kodlar
  2. Kodlanmış kod bloklarını kopyalar
  3. Kademeli bir şekilde uygulama geliştirmede bağımsız olur.

Buluş Yoluyla Öğretim Stratejisi

Bilgisayar Destekli Öğretim Yöntemi

  • Bilgisayar
  • İnternet bağlantısı
  • Öğrenci Rehberi (Materyaller bölümünden ulaşabilirsiniz)

İzleme etkinlikleri bölümündeki etkinlik kâğıdını inceleyin ve derste nasıl kullanmak istediğinizi belirleyin. Kâğıdı yazdırıp kesmek isteyebilirsiniz.

Her bir öğrenciye Materyaller bölümünde bulunan öğrenci rehberini dağıtınız.

MIT APP INVENTOR Öğretim Materyalleri
Öğrencilerin bir önceki dersi işlemiş olmaları gerekmektedir. Lütfen ders listesinden kontrol ediniz.

Ders Planı

Derse Hazırlık (5 Dakika)

Öğrencilerin bir önceki derste işlediğiniz arayüzü tamamladığından emin olun.

Bu derste müzik notaları çalabilen butonlar kodlayacağınızı açıklayın. C ve D butonlarının kodlaması ile devam edin (önceki derse bakınız) ve daha fazla ilerlemeden burada durun.

Göster

Ana Etkinlik (20 Dakika)

Öğrencilere HelloItsMe uygulamasında yaptıkları gibi C butonunu nasıl bir ses dosyası çalması için kodladıklarını hatırlayıp hatırlamadıklarını sorun.

Bir CNote.Click ve NotePlayerStart bloğu çekip bırakın ve bunun çalışıp çalışmadığını öğrencilere sorun. Hiçbir sesin çalmadığını fark edeceklerdir. Öğrencilere neyin yanlış olduğunu sorun. (Sorun Player için bir kaynak -source- atanmamasıdır)

Öğrencilere nasıl NotePlayer.Source atanacağını kod blokları kullanarak gösterin.

Öğrenciler D butonuna kod blokları eklesin. App Inventor’da blokları nasıl kopyalanacağını gösterin.

Öğrencilere kopyalanan kodda değişiklik yapmaları gerekip gerekmediğini sorun. Öğrencilerin Source’un değişmesinin ve nota için Text blokunun gerektiğini anlamaları gerekmektedir.

Teset edin ve hataları ayıklayın.

Öğrenciler bir veya iki nota ekleyip, durup çalışıp çalışmadığını test edebilir. Öğrenciler uygulama üzerinde çalışacak, daha fazla nota ekleyerek daha ilginç hâle getirecektir. Bir şeyler ekledikten sonra durup test etmek ve eklenen şeylerin çalıştığından emin olmak iyi bir pratik olabilir. Yardımcı sorular:

  • Neden biraz kodlama yaptıktan sonra durup test ettikten sonra devam etmek daha iyi bir yöntemdir?
  • Bir uygulamayı bir oturuşta kodladıktan sonra test edince hata çıktığını görmek ne gibi sorunlara yol açar?

Bunlardan sonra öğrencilere bir sonraki adımdan ne beklediklerini sorun. Büyük çoğunluğu kalan butonlar için blokları kopyalayıp yapıştıracaklarını söyleyecektir.

Onun yerine App Inventor’daki yeni bir tür olan “procedure” özelliğini göreceğinizi söyleyin.

İzleme etkinlikleri ile devam edin.

Göster

İzleme Etkinlikleri (20 Dakika)

Bu bağımsız etkinlik öğrencilerin “procedure”ün ne olduğunu anlamaları için yapılmıştır. Etkinliğe lütfen bu bağlantıdan ulaşın.

Procedure ile Pizza Yapımı

Öğrencilere etkinlikteki tarifleri gösterin. Bunun bir pizza tarif kitabı olduğunu, içinde pizzalar için tarifler olduğunu düşünmelerini söyleyin.

Bir öğrenciden mantarlı pizza tarifini okumasını söyleyin. Etkinlikten mantarlı pizza tarifini öğrencilere gösterin.

Başka bir öğrenciden sucuklu pizza tarifini okumasını isteyin. Biberli ve balıklı pizzalar için de aynısını yapın.

Sınıfa tarifler hakkında fark ettikleri bir şeyin olup olmadığını sorun. Öğrenciler pizzaya koyulan malzeme hariç hepsinin aynı olduğunu söyleyecektir.

Öğrencilere pizza tarifleri için bu kadar büyük bir kitabın gerekli olmadığını, bunun yerine bu kitabı sadece üzerine koyulan şeyi açıklayan bir kâğıt (şablon) ile değiştireceğinizi söyleyin.

Birkaç pizza yaptıktan sonra pizzanın en iyi şekilde pişmesi için 5 dakika değil de 7 dakikaya ihtiyacı olduğunu fark ettiğinizi söyleyin. Tarif kitabı kullanıldığında, kaç bölümü değiştirmek zorunda kalacaklar? Cevapları muhtemelen pizza kitabında ne kadar tarif varsa o sayı olacaktır. Bir tarif kâğıdını tutup kaldırın ve her bir tarif sayfasını yeniden yazmak yerine bir değiştirilebilir (generic) şablon oluşturmanın nasıl yararlı olabileceğinden bahsedin. Sadece şablonu değiştirdiğinizde bütün tarifler değişecektir.

Procedure bloklarından bahsedin ve Procedure kod bloklarını öğrencilere gösterin. Procedure’ların belirli bir görev veya işleve göre kodları bloklar hâlinde organize etmek için kullanıldığını açıklayın. Şu anda ise procedure bir nota oynatacaktır. Ayrıca benzer kodların farklı yerlerde kullanıldığı zaman da procedure kullanmak çok daha akıllıca olacaktır. Yaptığınız uygulamada birbirine benzer 8 kod bloğu bulunmaktadır, her biri bir nota içindir. Diğer derste öğrenciler MyPiano uygulaması için bu bloklara bir procedure uygulayacaktır.

Göster

Bu öğrenci rehberini  PDF olarak indirmek için tıklayın.

Tartışma

Abone ol
Bildir
guest
0 Yorum
Metin içi dönütler
Tüm yorumları göster

Ders planında bir hata mı fark ettiniz? Lütfen yorumlar bölümüne yazınız.

Patreon hesabımıza üye olarak gelişmemize katkıda bulunabilirsiniz.
Bu Ders Planını Paylaşın:
Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on whatsapp
WhatsApp
Creative Commons Lisansı
Bu eser Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır. Başka bir platformda izinsiz yayınlanması yasaktır.
Kerem NAYMAN
Hazırlayan
Kerem NAYMAN

Diğer Ders Planlarına da Göz Atın

Eğitim ile İlgili Yazılarımızı da Yararlı Bulabilirsiniz

Kendi Ders Planınızı Pratik Öğretmende Yayınlamak İster Misiniz?
0
Düşüncelerinizi duymak isteriz, lütfen yorum yapın.x
()
x